donderdag 13 januari 2022

De 11 ergste fouten die reizigers maken bij het boeken van een vakantiewoning


Vakantiehuizen zijn een geweldige manier om geld te besparen. En de hele groep kan onder hetzelfde dak achterover leunen en ontspannen. Lees verder om te voorkomen dat u deze veelgemaakte fouten
maakt de volgende keer dat u een vakantiewoning boekt.

1) Niet genoeg slaapkamers boeken 

Alleen al omdat een plaats 10 slaapt, betekent niet dat het comfortabel slaapt voor uw groep van 10. Vroege vogels die klaar zijn om koffie en ontbijt te maken, zullen het niet waarderen om op hun tenen te moeten lopen rond tieners die languit op de bank te liggen. En als de kleintjes in de woonkamer moeten slapen, kunnen de volwassenen na 20.00 uur niet rondhangen. Om nog maar te zwijgen van het gedoe om elke ochtend een slaapbank weg te zetten. Boek voldoende slaapkamers. De kinderen kunnen hun eigen ruimte hebben, en iedereen zal kunnen genieten van de gemeenschappelijke ruimtes.

2) Boeken op de verkeerde locatie 

Of u nu de stad rechtstreeks in Google typt of zoekt via een online marktplaats, uw zoekresultaten kunnen een combinatie zijn van eigenschappen van beide dichtbij en ver van je bestemming. Dus hoe voorkom je dat je een plaats boekt aan de Australische Sunshine Coast als je echt aan de Gold Coast van Australië moet zijn?

  1. Vraag het maar als je het niet zeker weet. Terwijl sommigen het exacte adres niet bekendmaken (om veiligheidsredenen), zullen de meeste afstanden/reistijden naar nabijgelegen bezienswaardigheden, supermarkten, enz. geven. 
  2. Zoom in op de kaartfunctie van het platform. Herkent u nabijgelegen wegen, stranden, toeristische attracties, enz.?
  3. Lees de beschrijving van de accommodatie. Het omvat vaak afstanden en wandel-/rijtijden naar lokale attracties, bus-routes, luchthavens en buurtwinkels.

3) Alleen vertrouwen op foto's 


Soms kunnen foto's onbedoeld misleidend zijn. Een onervaren fotograaf met een groothoek camera lens kan meubels en kamers langgerekt laten lijken. Hoewel het de bedoeling was om het gebied in één momentopname vast te leggen, kunnen reizigers zich bedrogen voelen als de zaken kleiner zijn dan verwacht. Controleer de werkelijke bedafmetingen aan de hand van de informatie in de beschrijving van de aanbieding. Het moet de vierkante meters van het huis aangeven en ook de indeling van de slaapkamer/badkamer samenvatten.

4) Ervan uitgaande dat er linnengoed aanwezig is 


Zelfs de meest ervaren reizigers kunnen zich hieraan schuldig maken. Hoewel de meeste vakantiewoningen (in de VS) beddengoed en handdoeken bieden, is het in sommige gebieden gebruikelijk dat gasten deze zelf meenemen. Vooral in de strand regio's aan de oostkust waar de klanten dit al generaties lang beoefenen. Op sommige plaatsen kunnen lakens worden verstrekt, maar niet de handdoeken, en vice versa. Dus hoe weet je dat?

 Kijk in het gedeelte met voorzieningen van de accommodatie om te zien wat er is aangevinkt. Een indicatie is als u een "optionele linnen toeslag" ziet tijdens het afrekenen. Eigenaren/managers in deze regio's hebben vaak bestaande relaties met linnen bezorgdiensten: het regelen van de levering vóór het inchecken en het ophalen na vertrek.

5) Annuleringsverzekering niet vergeten


Als u een onverwachte noodsituatie, orkaan, pandemie, enz. heeft, kan een annulerings-/reisverzekering uw reiskosten vergoeden. Beleid en definities zullen per bedrijf verschillen. "Overlijden van een familielid" kan bijvoorbeeld bepaalde familieleden en mensen met reeds bestaande medische aandoeningen uitsluiten. Bepaalde COVID-19-gerelateerde problemen worden mogelijk alleen gedekt door de CFAR-verzekering (Annuleren om welke reden dan ook). Controleer of uw creditcard ook een minimale dekking biedt.

6) Annuleringsbeleid en regels 


Annuleringsvoorwaarden voor vakantieverhuur zijn vaak strenger dan die van een hotel. Dit komt omdat andere reizigers worden afgewezen zodra een groep de data reserveert. Lees zorgvuldig alle uitsluitingen van "flexibele" annuleringsvoorwaarden via platforms van derden. Uw accommodatiekosten kunnen volledig worden terugbetaald, maar niet de servicekosten die door de site in rekening worden gebracht.
Ken het gasten- en bezoekersbeleid voordat u boekt. Wees eerlijk als u van plan bent een speciaal diner te organiseren of andere gezinnen uit te nodigen om in het zwembad te zwemmen. Sommige eigenaren staan dit niet toe vanwege aansprakelijkheids- en verzekering redenen. Anderen moeten eerst toestemming geven. Als je het totale aantal gasten nog niet weet, bevestig dan dat je later gasten aan de reservering kunt toevoegen. Eigenaren accepteren reserveringen op basis van wat wordt bekendgemaakt op het moment van boeking.

7) Beste prijsgaranties nemen op Face Value


Lees aandachtig de kleine lettertjes en beperkingen van eventuele "beste prijsgaranties" van online reisbureaus. Omdat eigenaren hen doorgaans een commissie van tenminste 15% betalen, kunnen de tarieven op deze sites van derden het duurst zijn. Bovendien kunnen de garanties moeilijk te kwalificeren zijn. Vergelijk gewoon de prijzen van meerdere sites en boek in plaats daarvan op de site met de beste prijs.

8) Uitgaan van snelle wi-fi 


Voordat u plannen maakt om uw favoriete Netflix-serie te bingewatchen, moet u er eerst voor zorgen dat u deze ook daadwerkelijk kunt streamen. Uw droomhuis in de bergen heeft misschien slakken snel internet, of zelfs helemaal geen. Glasvezel- en kabelinternet zijn in landelijke gebieden vaak niet beschikbaar; traag DSL of satelliet internet zijn misschien de enige opties.
 Als u op afstand werkt, online naar school gaat of videoconferenties houdt, zorg er dan voor dat u een sterke mobiele hotspot meeneemt om de deadlines voor school/werk te halen. En zorg altijd voor een plan B voor het geval het internet uitvalt. Eigenaren met internet snelheidsbeperkingen vermelden dit meestal in hun aanbieding.

9) Uw dealbreakers over het hoofd gezien


Voor sommige reizigers zijn hun must-haves dealbreakers. Als je bijvoorbeeld angstig bent om naast begraafplaatsen te slapen, gevoelig bent voor geparfumeerd wasmiddel, of niet kunt slapen zonder temperaturen van <15 graden, vraag dan naar dit soort dingen voordat je boekt.
 Niet elke accommodatie heeft airconditioning, en voor degenen die dat wel hebben, kan de thermostaat een comfortabel vooraf ingesteld bereik hebben (zoals hotels) dat geschikt is voor de meeste reizigers. Sommige eigenaren kunnen niet voldoen aan speciale wasverzoeken, terwijl anderen daar geen probleem mee zullen hebben. Als een verzoek belangrijk is, boek dan de accommodatie niet voordat u voor het eerst een bevestiging heeft ontvangen dat het verzoek kan worden ingewilligd.


10) Onbeperkte benodigdheden verwachten 


U heeft mogelijk toegang gehad tot de opslagruimte bij uw laatste vakantiewoning, maar niet alle eigenaren delen hetzelfde beleid. De meerderheid biedt een zogenaamd 'startpakket', waarbij de algemene verwachting is dat gasten hun eigen toiletartikelen/keukenbenodigdheden zullen kopen tijdens het boodschappen doen.
Als je naar je bestemming rijdt, controleer dan de aanbieding om te zien wat er wordt geleverd en pak een paar items van thuis in of kijk even op Maps voor supermarkten op de weg naar de accommodatie. Sommige vakantieverblijven zijn aan het begin van elk seizoen gevuld met keukenbenodigdheden en gasten gaan door met een "pay it forward"-beleid.


11) Niet op zoek naar een Directe Boek-site? U doet uzelf tekort


Sommige platforms brengen tot 20% extra in rekening, waardoor honderden, soms duizenden euro's meerkosten van uw verblijf  ontstaan. Reizigers sturen via deze platforms vaak berichten naar hosts met de vraag of ze een site voor direct boeken hebben.
De grote platforms laten de eigenaar niet toe om u te vertellen hoe u ze rechtstreeks kunt boeken. Dus hoe vind je de beste prijs voor je vakantiewoning als je nog niet aan het winkelen bent op een site om direct te boeken, zoals Houfy.com

Google zoeken van het pand. 

Voer de naam van de accommodatie in samen met de stad/regio. Kopieer en plak delen van de beschrijvingstekst. Zoek door het eigendom in te voeren in Houfy, Facebook, Instagram en Pinterest. Word lid van Houfy's gratis boek direct markt netwerk. Eigenaars betalen nooit commissies. En reizigers betalen nooit servicekosten.

Deel aub dit artikel via uw netwerk, zodat er meer mensen hiermee hun voordeel kunnen doen.

Email  -  Facebook  -  Pinterest  -  Twitter

😀 Kijk ook even onderaan deze pagina naar een lijst van directe boeking sites

Salland Huys, Heeten Google Site Liberasol
Parc Huys, Heeten Google Site Houfy
Huis van Oranje, Holten Google Site Micazu
House of Orange, Florida Google Site Holten Vakantie
Vakantie in Florida Kaart naar Salland Huys

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Aanbevolen posts

How to get set stains out of white linens

Typically, when it comes to tackling stains on linens, it's widely understood that immediate attention is key to prevent them...

Populaire posts